logo
FL Consult
NL
  • NL
  • FR
  • EN
logo
  • Onthaal
  • Over ons
  • Expertise
  • Diensten
  • Nieuws
  • Team
  • Klanten
  • Contact
Geen onderdeel van een categorie
“Financiële planning op een ethisch verantwoorde en duurzame manier onder het stof vandaan halen”

De Brusselse onderneming PARETO blaast 10 kaarsjes uit

– terugblik en vooruitzichten –

Juni 2021 – In 2011 stampten drie jonge ondernemers Pareto uit de grond. De onderneming, in 2017 uitgeroepen tot Trends Gazelle, kan als Belgische Family Office inmiddels meer dan 4.000 financiële planningen achter haar naam noteren en maar liefst 3.000 gezinnen tot haar klanten rekenen. Pareto biedt dan ook dé oplossing voor personen die in alle gemoedsrust willen investeren en hun financiële situatie willen optimaliseren.

Pareto werd tien jaar geleden opgericht door drie vennoten – een Vlaming, een Waal en een  Brusselaar

– met één streefdoel: het fameuze optimum van Pareto, oftewel de toestand waarin de situatie van een individu niet verder kan verbeteren zonder deze van een ander negatief te beïnvloeden. Om het optimum van Pareto na te streven, kan de onderneming   inmiddels   rekenen op

45 medewerkers, die er van  overtuigd zijn dat alleen een globale aanpak met oog voor ethiek en duurzaamheid kan leiden tot een aanzienlijke optimalisering.

 

Vincent Garitte, Corentin Minne, Goeffroy de Pierpont, Diederik Vandendriessche

 

 

Een onafhankelijke planning met het oog op maatwerk

Pareto is gespecialiseerd in financieel en fiscaal advies op maat, reeds vanaf een beperkt vermogen. De onderneming plaatst integriteit en eerlijkheid voorop en belicht vier grote pijlers: inkomen, pensioen, vermogen en nalatenschap.

De tijd nemen en de juiste vragen stellen

“Wanneer stop ik met werken? Zijn mijn kinderen voldoende beschermd? Hoe voorkom ik elk jaar te veel belastingen te betalen? Wat als mijn bank failliet gaat?” Ongeacht het doel

– van fiscale optimalisatie tot een algemene financiële gemoedsrust of een goede verstandhouding binnen de familie – legt Pareto de klant de juiste vragen voor, om vervolgens samen op zoek te gaan naar persoonlijke antwoorden en eenvoudige oplossingen in een complexe wereld.

 

Investeringen met volledige transparantie en in alle vertrouwen

Tegen de achtergrond van de financiële crisis van 2008 en de  daaropvolgende onzekerheid, raakten de oprichters van Pareto er almaar vaster van overtuigd dat alleen  een financiële planning steunend op vertrouwen en  transparantie tot  duurzaam succes  kan leiden. Met die twee principes als leidraad, streeft Pareto  elke  dag  weer  naar adviezen van een hoge juridische kwaliteit.

Alle medewerkers van Pareto delen de wens om een onberispelijke  klantervaring  te  bieden die strookt met de proactiviteit, de werklust en het professionalisme die de onderneming in het bloed zitten.

 

Een veilig digitaal platform

Gesterkt door de technologische vooruitgang en de mogelijkheden die de digitalisering biedt, stelt Pareto een gratis, veilige en unieke digitale tool ter beschikking van haar klanten.

Ze krijgen er in één oogopslag zicht op hun vermogen en kunnen er belangrijke documenten omtrent hun nalatenschap digitaal in bewaren.  Een  waardevolle  houvast, “die vervelende administratieve formaliteiten uit handen wist te nemen na het overlijden van mijn man”, aldus een tevreden klant.

Sparen in tijden van COVID

Sinds de start van de gezondheidscrisis, inmiddels een jaar geleden, slaagden heel wat Belgen erin een extra centje opzij te zetten. Dat blijkt ook uit de gegevens van  de  Nationale Bank. En ook Pareto ziet het spaargeld van haar klanten in stijgende lijn gaan, onder meer door het indrukwekkende herstel van de beurzen op financiële markten in de tweede helft van het jaar.

En morgen?

Groter worden is voor Pareto geen doel op zich. Het is voor de onderneming veeleer hét bewijs dat haar activiteiten, waarin juridische kwaliteit, financiële expertise en transparantie centraal staan, op prijs worden gesteld door haar  klanten.  Meer  dan  de helft van haar nieuwe cliënteel kwam overigens bij Pareto terecht via mond-aan- mondreclame door bestaande klanten. Zo wist de onderneming de COVID-19-crisis alvast heelhuids door te komen.

 

Olivier Leemans

Rechercher

Articles récents

  • OOO stapt als Belgische kmo in uniek mobiliteitsproject in Rijsel
  • “Financiële planning op een ethisch verantwoorde en duurzame manier onder het stof vandaan halen”
  • « Waarom is het zo? »: een instrument om kinderen te begeleiden die gaan sterven
  • « Poetry Painting » by Christophe de FIERLANT
logo
© Fl Consult - Made with fun by agraph.be
logo